ببینید | جزیره ناشناخته

پسربچه ای به نام کنا که نجات یافته کشتی شکسته بود، پسرک سوار بر تخمی بزرگ به جزیره ای ناشناخته می رسد.همان جزیره ای که کاپیتان اسماج برای پیداکردن طلا به دنبالش بود.
کد خبر: ۱۳۸۳۴۶۴
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 57

در اولین روز زندگی اش در جزیره، موجودی صورتی رنگ (اژدها ماهی) ازهمان تخمی که اورا نجات داده بود، بیرون آمد؛ بعد از آن سرندیپیتی و کنا دوستان خوبی برای هم شدند. ماجراهای خیال انگیز این کارتون را با روایت ژاله علو به تماشا می نشستیم.

شاهزاده لورا (پری دریایی)که خیلی کم اورا می دیدیم فرمانروای جزیره بود. ساکنین این جزیره ویژگی های خاص خودشان را داشتند.مثلا موجوداتی شبیه سیب زمینی میان آنها بود به نام «آکوآ» که هروقت خانم لورا ناراحت بود، درهمدردی با او آن قدراشک می ریختند که آب همه جا را فرا می گرفت! «پیلا پیلا» را یادتان می آید،طوطی خبرچینی که گوله نمک بود.صدای اورا با دوبله فریبا شاهین مقدم و صدای سرندپیتی و کنا را به ترتیب با دوبله مریم شیرزاد و نوشابه امیری می شنیدیم.

جزیره ناشناخته، ساکنین فرهیخته ای هم داشت.مثل قاضی شهر،پروفسورآبراهام،دکتراسمال و تایلور که رِییس موزه بود.(دیدنی های موزه شامل وسایلی می شد که از کشتی های شکسته وغرق شده به ساحل آورده شده بود)

مبادی آداب وقانونمند بودن مهمترین ویژگی ساکن عجیب الخلقه جزیربود. یک بار پیلا پیلا دو تا کله پوک که برسر گذاشتن مجسمه هایشان در میدان شهر دعوا داشتند را «دیوانه» خطاب کرد و سرهمین موضوع دادگاهی شد(!) و به مدت ده روز محکوم شد به این که گویی سنگین با زنجیر به پایش بسته شود تا نتواند پرواز کند.

شهروزملک‌آرایی(کاپیتان اسماج)، حسین باغی(ماهی دانا و چند نقش دیگر) و احمد آقالو(ماهی پرنده) از دیگر صداپیشگان این کارتون دوست داشتنی بودند.

کارتون جزیره ناشناخته با نام اصلی سرندیپیتی، اژدهای صورتی از تولیدات استودیونیپون انیمیشن است . این کارتون ژاپنی سال ۱۹۸۳ به کارگردانی نوبو اونوکی ساخته شد و تاکائو واتانابه آهنگسازی آن رابرعهده داشته است.

امروز که به گذشته نگاه می کنیم، به نظر می رسد انیمیشن هایی مثل پسرجنگل و پسردلفینی به نوعی وام گرفته از کارتون جزیره ناشناخته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها